23 de gener del 2013

Manel Nebot, mestre i company


L'any 2012 ha estat un any molt difícil amb la pèrdua de persones molt properes de la meva família i la mort d’en Manel s’ha afegit d’una forma molt dura ja que, intentant ser positiva tal com ell ho transmetia, estava segura de que se'n sortiria d'aquesta malaltia. Malauradament no ha estat així.

D’en Manel encara recordo molt bé les seves paraules d'entusiasme quan em va trucar a Londres --on ja hi portava quatre anys-- perquè deixés la boira i el mal temps i tornés a Barcelona. Sense arguments per fer front a la seva innata capacitat de convenciment no vaig poder negar-me. I me n’alegro molt de la meva decisió, que d'entrada significà deixar el meu marit --metge ell també-- treballant en un hospital anglès durant bastant més temps i viure "en pont aeri de caps de setmana". Però la meva incorporació al Servei de Promoció de la Salut de l'antic Institut Municipal de Salut Pública, dirigit pel Manel, em va permetre posar en pràctica barcelonina els coneixements epidemiològics del Regne Unit. I al seu costat, i això va ser molt important per a mi, vaig aprendre molt, a més del plaer de treballar amb una gran persona. Van ser anys intensos d’aportacions tècniques de tots plegats i de molt treball de camp on al gran epidemiòleg "no li queien els anells" per posar en pràctica i veure in situ els resultats obtinguts, incentivant en tot moment el treball en equip. Tot plegat sempre amb un somriure permanent.

Després amb el temps els nostres camins, sempre dins de l'àmbit de la salut pública, es varen separar. Però, les seves ensenyances, la seva manera de fer i desfer i sobretot aquella trucada ara fa 15 anys han quedat per sempre més dins meu.
Gràcies Manel, fins sempre.

Mireia Jané

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada